Cursos
Sóc d’aquelles persones a qui agrada compartir el que sap i, a més, sóc d’aquelles persones a qui agrada parlar de fotografia. Per tal de no atabalar la parella, els amics, la família… he decidit fer cursos de fotografia. En faig a associacions excursionistes i naturalistes, que són el medi natural en el que em moc habitualment, però també a la Universitat, a escoles, per empreses d’esports d’aventura… En fi, la llista és llarga.
A continuació hi trobareu una relació dels cursos que tinc preparats i que he impartit una bona colla de vegades, tot i que mai són del tot iguals. Sempre hi ha novetats, noves imatges per ensenyar o idees que hi he incorporat recentment.

- Iniciació a la Fotografia de la Natura
En aquest curs s’analitzen els aspectes més bàsics de la fotografia en general: des de la llum fins a la imatge, quin equip es necessita i quines són les tècniques que ens permetran aconseguir fotografies de les que ens sentirem satisfets: l’exposició perquè els colors siguin els que desitgem, la nitidesa perquè puguem veure en la fotografia els detalls que volem ensenyar i amagar els que no ens interessen i, finalment, la composició per donar a les nostres imatges el toc més personal
- I després de fer les fotos… què?
Curs orientat a persones que comprenen que les fotografies formen part del nostre patrimoni i que cal ordenar-les, ajustar-les i arxivar-les correctament de manera que quan desitgem veure-les o ensenyar-les puguem trobar-les fàcilment i tinguin, a més, l’aspecte que nosaltres veiem quan premíem el disparador. En aquest curs s’analitzarà el maquinari i el programari adequats per gestionar correctament les imatges i s’aprofundirà en l’ús d’aquest programari i en la creació de les metadades adequades.

- Fotografia del paisatge
Curs orientat a persones amb bons coneixements de la tècnica fotogràfica i interessants en la fotografia del paisatge. En aquest curs aprendrem a utilitzar les eines més adequades per planificar les sortides, per saber estar en el lloc adequat en el moment adequat, quan la llum és més agradable i forma els volums i les textures somiades. També veurem les tècniques pròpies d’aquest tipus de fotografia: el control del contrast, de la profunditat de camp, la distància hiperfocal, etc.

- Macrofotografia
Quan ens aproximem a qualsevol objecte descobrim on nou món format per formes, textures i volums que no havíem descobert. Si ens aproximem a una roca, una flor, l’ala d’una papallona… el món que hi descobrim és fascinant. Aquest curs ens acostarà a les tècniques bàsiques de la fotografia d’aproximació.
Comentaris